Spesifikk trening

Ballettball

Spesifikk trening med stor ball for å styrke kjernemuskulatur og muskler for turn-out. Gjennom øvelsene styrker du holdning og plassering i klassisk ballett, jazzdans og moderne dans. Øvelsene blir gjort liggende og sittende på ball. Timen passer fint som supplement til trening i klassisk ballett, jazzdans og moderne dans. Passer best fra ca 12 år og oppover.  Du trenger en stor gymball (65 cm) i denne timen. Ballen kan pumpes opp på ballettskolen før timen. Antrekk: Ettersittende treningstøy, helst bare legger/kort tights, slik at du får riktig friksjon på ballen.  Ta gjerne kontakt hvis du har spørsmål om denne timen. Høsten 2018 har vi timer på mandager kl 1900-2000 og torsdager kl 1630-1730.

Hopp og piruetter

Teknikk-time med spesifikk trening for hopp og piruetter. Øvelse gjør mester!  Mandager kl 1830-1900. Vi anbefaler at du varmer opp litt før timen.

Styrke og strekk

På denne timen gjør vi styrke- og tøyningsøvelser spesielt tilrettelagt for dansere. Torsdager kl 2030-2130.

Akrobatikk for dansere

På denne timen øver vi på akrobatiske elementer, og øvelser og nivå blir litt individuelt tilpasset. For deg som vil utfordre deg selv litt ekstra! Timen er på  lørdager kl 1145-1230. Vi anbefaler at du er noe oppvarmet før timen.