previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow

Om skolen

Asker dans og ballettskole ble startet av Marianne Schwarz og Veslemøy Ellefsen i 1988, og feirer skoleåret 2018/2019 sitt 30 års jubileum. Ballettskolen holdt fra starten til i Foliefabrikken på Bondi, men flyttet inn i nye lokaler på Erteløkka i Asker sentrum høsten 2001.

Ballettskolen tilbyr undervisning på forskjellige nivåer i fagene Danselek 4-6 år, Klassisk ballett, Jazzdans, Musikaldans, Moderne dans, Hip hop og Breakdance. I tillegg kommer tilbud som Pilates, Yoga, sommerkurs og weekendkurs/intensivkurs. Vi har også egne grupper for gutter, og vi tilbyr privat-timer for deg som ønsker en tettere oppfølging, eller vil ha ekstra undervisning innen spesielle emner.

Skolen har to kompanigrupper – Asker dansekompani og Asker aspirantkompani – for elever på videregående nivå, som vil satse litt ekstra. Medlemmer i kompanigruppene blir valgt ut på grunnlag av danseferdigheter, talent og innsats.

Skolens lærere er erfarne, har pedagogisk høgskoleutdanning i dans og gir elevene målrettet undervisning av høy kvalitet. Vi har som mål at elevene våre skal oppleve danseglede og utvikle danseferdigheter i et positivt miljø. Vi jobber etter fagplaner i alle fag, slik at elevene får en jevn progresjon i undervisningen. Vi har tilbud både for deg som ønsker å satse på en fremtidig karriere som danser og ønsker en tett oppfølging, og for deg som vil ha dans som en sunn og morsom hobby.

Ballettskolen arrangerer årlige visninger og forestillinger, og samarbeider jevnlig med andre kulturaktører i Asker.

Dans er like gøy for gutter som for jenter!

Som elev er du med på å skape miljøet vårt!

Fra januar 2020 går ballettskolen inn i Asker kulturskole, men fortsetter i lokalene på Erteløkka.