previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow

Om skolen

Asker kulturskole – dans, tidligere Asker dans og ballettskole

Kulturskolen har mesteparten av sitt dansetilbud på Erteløkka i Asker sentrum, men har også et tilbud på Tofte skole på tirsdager. Kulturskolen tilbyr undervisning på forskjellige nivåer i fagene Danselek 4-6 år, Klassisk ballett, Jazzdans, Musikaldans, Samtidsdans/Moderne dans, Hip hop og Breakdance. I tillegg kommer tilbud som Pilates, Yoga, sommerkurs og intensivkurs.

Skolen har to grupper i sitt fordypningsprogram i dans, Asker dansekompani og Asker aspirantkompani. Dette tilbudet er for elever på videregående nivå, som vil satse litt ekstra. Medlemmer i kompanigruppene blir valgt ut på grunnlag av danseferdigheter, talent og innsats.

Høsten 2024 starter vi også et nytt fordypningsprogram, Développé, i samarbeid med Oslo kulturskole og Kunsthøgskolen i Oslo.

Skolens lærere er erfarne, har pedagogisk høgskoleutdanning i dans og gir elevene målrettet undervisning av høy kvalitet. Vi har som mål at elevene skal oppleve danseglede og utvikle danseferdigheter i et positivt miljø. Vi jobber etter fagplaner i alle fag, slik at elevene får en jevn progresjon i undervisningen. Vi har tilbud både for deg som ønsker å satse på en fremtidig karriere som danser og ønsker en tett oppfølging, og for deg som vil ha dans som en sunn og morsom hobby.

Kulturskolen arrangerer årlige visninger og forestillinger, og samarbeider jevnlig med andre kulturaktører i Asker.

Dans er like gøy for gutter som for jenter!

Som elev er du med på å skape miljøet vårt!